معماری و گوسفند زنده

قربانی کردن گوسفند زنده بعد از معمار شدن من

گوسفند زنده یکی از حیواناتی است که مردم بر اساس عقاید و باورهای خود اقدام به قربانی کردن آن می کنند. امروز من یک معمار هستم و داستان جالبی دارم که می خواهم برای شما هم تعریف کنم. البته موضوع خرید گوسفند زنده برای قربانی از جانب خانواده و چند دوست نزدیک بود.

معماری نه تنها در ایران بلکه در تمامی جهان یکی از رشته های جذاب و پر طرفداری می باشد که همواره دانشجویان فارغ از جنسیت، سن و سال و شرایط تحصیلی و … به سوی آن جذب می شوند. حتی شما که مشغول به مطالعه این مقاله هستید، علاقمند به این رشته می باشید. علاقه به این رشته و طراحی به حدی زیاد می باشد که گاها دانشجویان از سایر رشته ها به سمت علاقه خود تغییر مسیر می دهند و به دانشکده های هنر و معماری روی می آورند. تا ادامه تحصیل خود را در این رشته جذاب بگذرانند.

داستان معمار شدن من

داستان معمار شدن من

رشته معماری

معماری ( Architecture ) در لغت به معنای بنا سازی و ابعاد سازی است و تصور افراد نیز از این نام و رشته بر همین روال است و معماران را افرادی می دانند که سازه های مختلف را بنا می کنند. معمار در لغت به معنای کسی است که سازه ای را بنا می کند و به صورت کلی در آبادی بخشی نقش دارد. شاید همین قدرت خلق کردن سازه های مختلف در حجم و فرم متنوع و کاربری های مختلف سبب شده است تا این رشته و هنر تا این حد محبوب باشد. که بخش زیادی از دانشجویان رشته های هنری و فنی در این رشته مشغول به تحصیل باشند.

این رشته محبوب و جذاب متشکل از دو بخش هنری و فنی می باشد. دانشجویان و محصلین این رشته با دو مبحث طراحی و زیبا شناسی روبرو خواهند بود که مربوط به بخش هنری این رشته می باشد. از سوی دیگر وجود دروسی همچون سازه های بتنی و فلزی، مصالح، انواع سازه ها و … مربوط به بخش فنی این رشته می باشد. عزیزانی که قصد ورود به این رشته را دارند باید بدانند که باید استعداد مناسبی در هر دو زمینه هنری و فنی را داشته باشند تا بتوانند به خوبی از پس درس ها و واحد های این رشته بربیایند.

رشته معماری در اصل طراحی نوع سازه ها و نوع فرم و حجم آنها با ایده ها و کانسپت های مختلف می باشد. بنا های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که با کاربری های مختلف اعم از مسکونی، تجاری، تفریحی، فرهنگی، اداری، توریستی و … با داشتن طراحی زیبا، توسط معماران مشهور جهان طراحی شده اند و هم اکنون نیز به عنوان برترین بنا های معماری شناخته می شوند. افراد با دیدن این مکان ها و فضا ها به یاد رشته معماری و طراحان این بنا ها که معماران برجسته هستند می افتند.

گوسفند زنده برای یک معمار قربانی شد

گوسفند زنده برای یک معمار قربانی شد

رشته معماری در دانشگاه

رشته مهندسی معماری و معماری داخلی دو رشته اصلی در دانشگاه های دولتی هستند. که میزان پذیرش و دانشجویان مهندسی معماری همواره بیشتر از معماری داخلی می باشد. عزیزانی که در رشته مهندسی معماری فارغ التحصیل می شوند می توانند برای کارشناسی ارشد در رشته هایی نظیر مهندس معمار، انرژی و معماری، تکنولوژی معماری، مدیریت پروژه و ساخت و … مشغول به تحصیل شوند. که این رشته ها از بازار کار خوبی بهره مند هستند و می توانند درآمد خوبی نیز برای افراد داشته باشند.

تعداد واحد های کلی رشته مهندسی معماری در دانشگاه ۱۴۰ واحد می باشد که در این میان ۲۰ واحد شامل دروس عمومی، ۲۹ واحد شامل دروس پایه، ۶۰ واحد دروس اصلی، ۲۷ واحد دروس تخصصی و ۴ واحد اختیاری می باشد. عزیزان محصل در این رشته باید این تعداد واحد را پاس کنند و نمره قبولی لازم در هر درس را کسب نمایند.

داستان معمار شدن من

در این بخش برای آشنایی عزیزانی که در مقطع دبیرستان هستند و می خواهند به رشته معماری ورود کنند، اطلاعاتی راجع به این رشته ارائه شد، که در مقالات آینده نیز اطلاعات بیشتری راجع به گرایشات، دروس، دانشگاه ها و شرایط ورود و … ارائه می دهیم. علاقه به این رشته اگر در وجود کسی نهفته باشد، بدون شک از هر رشته و از هر راه دیگری، وی را به سوی علاقه درونی خود که معماری باشد می کشاند. بسیاری از افراد هستند که علی رغم داشتن مدرک تحصیلی از رشته های دیگر، رشته معماری را به عنوان رشته دیگر خود انتخاب می کنند و در این رشته نیز به تحصیل می پردازند.

تعداد بسیار زیادی از دانشجویان این رشته را می توان ورودی از رشته های دیگر دانست. چرا که متاسفانه در ایران توجه خاصی به این رشته اطلاق نمی شود و دانش آموزان با تصور اینکه بهتر است در سایر رشته ها همچون تجربی ادامه تحصیل دهند، آینده بهتری خواهند داشت، به رشته های دیگر ورود می کنند و در نهایت با توجه به علاقه درونی خود به معماری، به این رشته وارد می شوند. یکی از افرادی که با این تصور به سایر رشته ها رفته و با بررسی شرایط خود و علاقه درونی و بی میلی به سایر رشته ها دوباره به رشته معماری برگشته شخص خودم یعنی نویسنده این مقاله هستم.

گوسفند زنده برای قربانی

گوسفند زنده برای قربانی

داستان قربانی کردن گوسفند زنده برای من

رشته تحصیلی اصلی بنده رشته تجربی بوده که به اصرار خانواده و تصور اینکه بازار کار عالی و بی رقابتی خواهد داشت، به این رشته وارد شدم. در دوره دبیرستان چندین بار تصمیم به تغییر رشته گرفتم اما متاسفانه شرایط و تصورات غلط ذهنی مانع از انجام این کار شد. ادامه تحصیل در رشته تجربی تا برگزاری کنکور این رشته ادامه داشت و حتی در کنکور نیز موفق به کسب رتبه خوبی شدم به طوری که برای شکرگزاری کسب این رتبه از طرف خانواده و دوستان اقداماتی برای خرید گوسفند زنده روز برای قربانی شد تا شکرگزاری این موفقیت به جا بیاد.

دوست داشتم گوسفند زنده که از سایت خریداری شده بود را ابتدا کلیه همکلاسی ها و دوستان نزدیک خودم را دعوت کنم و با گوشت آن غذایی برای همه درست کنیم. اما فکر بهتری که به ذهنم رسید، گوشت آن را به ۵۰ قسمت مساوی تقسیم کردیم و بین افراد نیازمند پخش کردیم.

در نهایت بعد از ورود به دانشگاه و تحصیل یک ترم، علاقه درونی من به رشته معماری مانع از ادامه تحصیل در دانشگاه شد. در نهایت با وجود اینکه می تونستم خیلی زودتر به هدف خودم یعنی معمار شدن و تحصیل در رشته معماری برسم، با انصراف از دانشگاه، موفق به تحصیل در رشته معماری شدم. این تجربه رو برای عزیزانی بیان کردم که تمایل دارن برخلاف علاقه درونی خود با اصرار و توصیه سایر افراد در رشته های دیگه مشغول به تحصیل شوند. امیدوارم بتونید با اراده کامل و تصمیم و علاقه قلب خودتون توی رشته ای که واقعا بهش علاقه دارید، ادامه تحصیل بدید تا فرصت های زندگیتون رو از دست ندید:) .

معرفی سایت خرید و فروش گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده روز در بازار در مزرعه های مختلف با هم متفاوت است. وقتی متوجه شدم که دام زنده خریداری شده برای قربانی از طریق یکی از دوستانم به صورت اینترنتی صورت گرفته بود، خواستم این موضوع را برای خرید دام زنده شهرداری تهران را در اختیار شما نیز قرار دهم. در حال حاضر ما در کرج هستیم و سفارش دام زنده را از تهران داده بودند. البته مسیرش زیاد طولانی نبود برای همین مشکلی برای حمل و نقل آن داشتیم.

امتیاز به این صفحه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *